czwartek, 7 lipca 2016

Krótki tutorial na dodatki do kartek

Dziś mam dla Was krótki tutorial na dodatki do kartek który wykonałam dla sklepu Paper Concept. Zaoszczędzicie w ten sposób pieniążki na dodatkach do prac, a może wymyślicie na tej podstawie coś nowego :)

Jest to bardzo prosty i szybki sposób na uzyskanie ciekawych dodatków na patyczkach i nie tylko. Wykorzystam do tego medium do spękań oraz dziurkacz tagowy, wykrojniki oraz patyczki.
Pierwszym krokiem jest przygotowanie sobie kształtu, jaki chcemy użyć w naszych dodatkach. Ja zdecydowałam się na kwiaty oraz dziurkacz tagowy z DP Craft. Dodatkowo wycinam sobie z białego papieru napisy, które będą urozmaiceniem moich prac ale także będą niosły za sobą przesłanie zgodnie z ich znaczeniem.
P6290315
P6290301
P6290302
P6290304

Gdy już mamy gotowe wycięte elementy, tuszem Distress przybrudzamy lekko miejscami papier. Nie używam do tego głabki, gdyż mój tusz jest już wiekowy :) i nawet użyty bezpośrednio na papier zostawia na nim minimalne ślady.
P6290306

Kolejnym krokiem jest pochlapanie przypadkowo (nigdy tego nie planuję) naszych papierowych elementów.
Jeśli boicie się chlapania, możecie śmiało ten etap pominąć. Bez tego praca również będzie ciekawa.
P6290307
Gdy już Distress Spray nam wyschnie, nakładamy cieńką warstwę Crackle accent z firmy Ranger. Czekamy aż wszystko wyschnie, aby wyszły nam delikatne spękania. UWAGA – nie suszymy nagrzewnicą w celu przyspieszenia procesu schnięcia gdyż preparat zacznie się po prostu gotować, a spękań nie będzie widać. Więc tutaj proszę o cierpliwość. Możecie w tym czasie zaplanować sobie inne scrapowe lub domowe prace :)
P6290308
Gdy już wszystko ładnie wyschnie, wcieramy w spękania zwykłą gąbeczką do mycia naczyń pastę antyczną. Możecie do tego użyć również farby akrylowej czy też mgiełki np. Distress. Te preparaty również ładnie nam wnikną w spękania.
P6290310

Następnie przyklejamy nasze napisy według uznania do papierowych elementów.

P6290311

Teraz zaczynamy urozmaicać nasz projekt :) Do tagów użyłam sznurka naturalnego, natomiast do kwiatów patyczków z DP Craft.

P6290312

Gdy już mamy wszystko gotowe w ruch idzie ponownie Crackle accent. Na tagach pokryłam nim tylko napisy, natomiast kwiatki z wykrojnika wraz z zapisami, aby uzyskać jeszcze fajniejszy efekt, dosłownie zalałam medium.

P6290313

Na zdjęciu poniżej starałam się pokazać pod kątem, jak zalana jest gęstym medium cała powierzchnia. Wygląda to tak jak byśmy napis zatopili w przezroczystym płynie. Powierzchnia się ładnie wypoziomowała i wyrównała. Teraz tylko czekam aż wyschnie, żeby pokazać zdjęcie pięknych spękań :)

P6290315
A jak już wszystko ładnie sobie wyschnie, wygląda tak…
12
123---Kopia
Na koniec, żeby już nie zanudzać napiszę tylko, że mam nadzieję, że uznacie mój pomysł za ciekawy i wart wypróbowania. Jest to tani sposób na wykonanie jedynych w swoim rodzaju dodatków do naszych prac :)

do wykonania użyłam:

pozdrawiam
Aga


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dzięki za wizytę i pozostawienie komentarza